7 augusti 2012

gästblogg


Hej!
Idag är det ombytta roller i familjen mormor Märta.
Den riktiga bloggaren tar igen sig medan dottern sitter bakom datorskärmen.
Moa här alltså. Jag passar på att visa lite bilder från mitt rum. 
 Som vanligt har jag gjort om lite.. jag och mamma fick en
idé om en råspontvägg och den blev snart verklighet.
Det ska gå fort när man vill förändra!

Även om jag inte är förtjust i fåglar eller vill påminnas om skolan i dessa
tider så har jag drabbats av min mors skolplanschfeber.
Denna  med änder är charmig och passar bra i mitt djuriska
 rum med vitsprayade rådjurshorn bredvid.

På den grå byrån har jag placerat lite mysiga ting,
bland annat en antik kamera och en gräddig väckarklocka.

Gamla fotografier av världens bästa
mormor och morfar finns också där.

Vid sängen står en gammal vit kista med en
lite mer fungerande väckarklocka...

...och några svartvita polaroidfoton
från sommaren ligger utspridda.

Där fick ni en titt på hur det ser ut hos mig.

Kramar från Moa

11 kommentarer:

  1. Härligt rum du har ..ha en bra kväll
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Superfint rum du har Moa!

    Ha en fin kväll,

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Fint rum! Fina bilder! Fina idéer ni haft med väggen, för den är jättefin! Kul med en familjär gästbloggare!!! Kram!

    SvaraRadera
  4. Jättefina kontraster och val av saker!

    kram

    SvaraRadera
  5. Hej Moa! Jättefint rum du har!! Snyggt med brädväggen och finfina detaljer till.

    Hälsa mamma att jag nu målat skåpet i nya färgen och att jag äntligen är nöjd :-))
    Vit men ändå inte, lite gammelvit, mörkare än antikvit och helt matt finish...Nu passar skåpet in i rummet igen :-) (färgen heter Modevit från Flugger)

    Ha en fin dag!! Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  6. Så fint ni har fixat det ! Kul med förändringar :)
    Vilket vackert skåp jag ser, hemgjort eller?
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  7. Här går det fortare än hos familjen på Högagärde. Det är typ ett år sedan vi bestämde tapeter til dotterns rum.....

    SvaraRadera
  8. Glömde ju att skriva att det blev fiiint.

    SvaraRadera
  9. Kul med en gästbloggerska, det får du nog göra om, Moa.:) Du, var har du köpt polaroidkorten? Har en kompis som hade behövt få tag i såna. Hon har precis köpt en sån gammal kamera men har ingen rulle...

    Bra jobbat!:) /Ida

    SvaraRadera
  10. Åh, vilket fint rum ! Det gillar jag mycket.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  11. Jättefint Moa! Du är lika pysslig och duktig som din mamma! =)

    /Malin

    SvaraRadera